Kommunikation
Kommunikation er en stor del af vores hverdag. Dette ses bl.a. når vi træffer andre mennesker på arbejde, sidder i en forsamling, eller når vi bare sidder og chatter bag skærmen. Der findes forskellige typer for kommunikation.
1) Mundtlig og skriftlig kommunikation
F.eks. når vi sidder i en klasse og snakker sammen, eller når vi sidder på facebook og chatter sammen
F.eks. når vi sidder i en klasse og snakker sammen, eller når vi sidder på facebook og chatter sammen
2) Non-verbal kommunikation
F.eks. kropssprog, ansigtsudtryk eller øjenkontakt
F.eks. kropssprog, ansigtsudtryk eller øjenkontakt
3) Visuel kommunikation
F.eks. Grafik, billeder eller film
F.eks. Grafik, billeder eller film
Når vi påbegynder en samtale, hvad enten det er ved tale eller på skrift, forstås at vi sætter en proces i gang. Vi som afsender har noget at formidle. Man kan som god afsender tage højde for om modtageren nu også forstår formidlingen på samme fod som vi regner med at det gør.
På min kommende arbejdsplads er kommunikation en stor del af min hverdag. Ren generelt spiller kommunikation en vigtig rolle på alle arbejdspladser. Bare det at man siger goddag til chefen, er en form for kommunikation.
Jeg vil i mit fremtidige job som kontorassistent indenfor administration komme til at bruge mange former for kommunikation. Der er tale om telefonopkald, telefonmøder med ledere. Almindelige møder med kollegerne, hvor jeg måske er nødt til at formidle et produkt til fremlæggelse. Udover det skal jeg kommunikere over mails, fax osv.
Jeg vil i mit fremtidige job som kontorassistent indenfor administration komme til at bruge mange former for kommunikation. Der er tale om telefonopkald, telefonmøder med ledere. Almindelige møder med kollegerne, hvor jeg måske er nødt til at formidle et produkt til fremlæggelse. Udover det skal jeg kommunikere over mails, fax osv.
Jeg har blandt andet tidligere arbejdet som telefonsælger og der kommunikere man jo dagen lang med forskellige typer af kunder. Her skal man ikke bare kommunikere, men her skal man også tænke over hvordan man kommunikere. Via samtalen skal man skabe tillid til kunden. Det er vigtigt at man er glad og smilende, for det kan kunden mærke via samtalen.
JMåden hvor jeg skulle vise ordoptælling på:
Det er indledningsvis et godt essay, hvor du fint for beskrevet kommunikationen i forskellige situationer herunder arbejde. Du mangler at bruge den teoretiske vinkel fra undervisningen, der kunne løfte indholdet til et mere reflekterende niveau.
SvarSletHar det haft nogen indflydelse på dit brachevalg at kende til typen af kommunikation i detailleddet og i et kontormiljø?
Godt.